Also in ENGLISH here!

Każdy ma swój własny styl – jedni lubią ubierać się kolorowo, inni zaś elegancko, jeden chodzi w bluzach z kapturem, inny w swetrze. Każdy ma coś szczególnego czym chce się wyróżniać i co pokazuje jego styl życia. Inaczej na co dzień ubierają się sportowcy, a inaczej biznesmeni. Dlatego też powstają różnorodne firmy odzieżowe – każdy może dopasować swoje upodobania do swojego stylu ubierania.

Jedną z nowych firm w świecie freestyle footballu jest Freestyle Underground. Założona została przez Kyle’a Jonsona i Michaela Blissa, z którym przeprowadziłem ten wywiad. Dowiecie się z niego jak to wszystko się zaczęło, nieco o pracy projektanta oraz wiele innych równie ciekawych rzeczy!

Nie przedłużając – miłego czytania!


Jak zaczęło się twoje zainteresowanie freestyle footballem? Dlaczego dokładnie to?

Moje zainteresowanie freestyle’em zaczęło się od spotkania z innymi freestylerami. Byłem wtedy piłkarzem i ćwiczyłem na mojej lokalnej siłowni, kiedy pewnego razu poszłwm na dach i zobaczyłem Paule Perepel i Kaitlyn Montour grających freestyle. Zapytałem ich, co robią, a oni otworzyli mi oczy na świat freestyle’u i od razu wiedziałem, że jest to coś, w co chciałem się mocniej zaangażować.

Opowiedz mi o dniu, w którym wpadłeś na pomysł założenia tej firmy.

Robiłem pokaz freestyle’u w High School w Minnesocie i spotkałem trenera Kyle’a Johnsona. Po moim występie zainteresował się freestyle’em i to on właśnie przyszedł do mnie z pomysłem założenia Freestyle Underground. Razem z Kyle’em jesteśmy współzałożycielami marki. Przyszedł do mnie z pomysłem i od razu go pokochałem.

Pierwszą rzeczą, na którą skupiłem swoją uwagę była nazwa – dlaczego Freestyle Underground? Co przez to chcecie przekazać?

Freestyle Underground przedstawione na naszej koszulce z mapą metra jest w zasadzie fikcyjnym podziemnym systemem tricków łączących freestylerów z całego świata (around the world). Czujemy, że triki we freestyle’u są jak uniwersalny język, a systemy metra w różnych miastach służą jako dobra metafora trików. Freestyle pozwala na interakcję z ludźmi z różnych środowisk, jest uniwersalnym językiem. Chcieliśmy to przekazać w naszej marce – myślę, że nam się udało.

Czym różni się Wasz produkt od konkurencji?

Nasz produkt różni się tym od innych produktów, że bardziej odnosimy się do społeczności. Inne marki produkują wysokiej jakości produkty dla freestylerów, ale żadna inna marka nie wyszła z koszulkami z garścią cytryn (koszula Lemens Around The World) lub koszulą ze stosem naleśników, aby uczcić pancake trick. Mamy mieszankę prostych, a także bardziej egzotycznych projektów, takich jak te, i chcemy nadal używać gry słów na koszulkach, aby uczcić różne sztuczki w świecie freestyle footballu, i wierzymy, że nikt inny nie odkrywa tego obszaru freestylowej odzieży w tej chwili.

Jaki jest proces od projektu do gotowego produktu? 

W tym momencie wiem, że ważne jest posiadanie solidnego współzałożyciela. Proces projektowania zwykle zaczyna się od tego, że jeden z nas wpada na pomysł projektu na koszulę. Może to być gra słów, nowa sztuczka, powiedzenie lub po prostu fajny projekt związany z freestyle footballem. Jeśli coś wymyślę, przekazuję Kyle’owi mój pomysł i robimy wspólnie burze mózgów. Kyle robi projekt i wysyła mi kilka prototypów. Jest projektantem graficznym i realizuje wszystkie projekty. Przekazuje mu feedback, Kyle kończy projekt, jeżeli jesteśmy oboje z niego zadowoleni to projekt pojawi się na naszej stronie.

Jakie szczególne wybory musiałeś dokonać, abyś stanął właśnie w tym miejscu w jakim jesteś?

Myślę, że marka może odnieść spory sukces, ponieważ zdecydowałem się na współpracę z Kyle’em, który jest bardzo dobrym grafikiem. Ważne jest, aby wiedzieć, jakie są mocne i słabe strony przy rozpoczynaniu działalności. Wiedziałem, że mogę robić filmy oraz zająć się marketingiem, ale wiedziałem, że nie jestem w stanie wykonać dobrych projektów, jakich chciałbym mieć na tych koszulkach, więc robi to wielką różnicę z Kyle’em, który ma duże doświadczenie w projektowaniu graficznym i myślę, że pokazuje to na naszych końcowych produktach.

Jest rok 2021. Jak wygląda Freestyle Underground? Co zamierzasz dodać do asortymentu w przyszłości?

Na dłuższą metę zdecydowanie chcemy rozszerzyć nasz asortyment, od zwykłych koszulek po inne produkty, takie jak spodnie, szorty, swetry i inne artykuły treningowe. Mamy długoterminową wizję, ale nie chcę w tej chwili zbyt wiele dzielić się resztą naszych planów. Mogę jednak powiedzieć, że ta marka ma wielki potencjał i zostanie na rynku.

Jeśli miałbyś określić swoje ubrania za pomocą 3 słów – jakie wyrażenia byś wybrał?

Unikalna, rozpoznawalna, dobra jakość.


Na koniec – 3 szybkie:

– Air, upper czy SD?

Air! (ale uwielbiam każdy styl)

– Ulubiony trick?

Aktualnie lubię trenować PATWa.

– Jaki rozmiar będą miały koszulki z kombinacjami Luci z finałów PACT?

Hahah niestety nie jestem pewien, czy kiedykolwiek sprzedamy tak duży rozmiar koszulki!

Polub ich na Facebooku!


Dziękuję Ci za przeczytanie, a Michaelowi za odpowiedzi na pytania!

Wywiad z JRK – Najważniejsza jest zajawka, która później staje się stylem życia!

,,Co 2 dni zmuszałem się do treningów…” – Mistrz Polski – Cyprian Mikita

Paweł Skóra – Wywiad z mistrzem świata! ,,Nikt nie zmuszał mnie do tego…”

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Dodaj komentarz