trening-sport

Jak sprawić, aby twój trening był bardziej efektywny?

Każdy z nas chciałby, aby jego trening był jak najbardziej efektywny.
W poniższym artykule postaram się przedstawić Wam kilka rzeczy, które w mojej opinii zwiększają efektywność treningów.

1. Dieta 

Nie od dziś wiadomo, że dieta jest jednym z ważniejszych elementów w życiu każdego sportowca. Jedząc zdrowo dostarczamy naszemu organizmowi niezbędnych właściwości, które poprawiają zarówno nasze samopoczucie jak i pozwalają nam przełożyć energie, dostarczaną przez pożywienie wykorzystując to podczas treningów. Najlepszym paliwem energetycznym są produkty węglowodanowe. Stanowią one optymalne źródło energii dla organizmu, dlatego idąc na trening zabierz ze sobą dla przykładu banana, ponieważ owoce zawierają sporą ilość węglowodanów, co pozwala nam „naładować baterię” podczas treningu.

2. Stretching (rozciąganie)

Rozciąganie ma ogromny wpływ na nasze ciało. Pomaga poprawić elastyczność, zminimalizować powstawanie zakwasów i zregenerować zmęczone treningiem mięśnie. Zakres Twoich ruchów zdecydowanie się powiększy. Gibkie ciało, to również zwiększona sprawność fizyczna. Gdy wychodzimy na trening, czując się świeżo, czując się wypoczętym, gdy nasze mięśnie nie są spięte, automatycznie jesteśmy w stanie zdziałać więcej, czerpać więcej radości z gry. Dobrze jest również rolować spięte mięśnie za pomocą wałka po treningu. Podsumowując niewątpliwie rozciąganie jest jednym z niezbędnych elementów w życiu każdego freestylera.

stretching-sport-trening

3. Plan treningowy

Tak jak w każdym sporcie, tak również we Freestyle Footballu kluczowym aspektem jest plan treningowy. Gdy zaplanujemy sobie wcześniej to co chcemy wykonać na naszym treningu bez dłuższego namysłu, po wykonaniu rozgrzewki będziemy mogli przystąpić do działania. Wiele osób traci czas siedząc na treningu i głowiąc się, czego by tu spróbować, zastanawiając się nad różnymi kombinacjami i w ten sposób tracą czas, który można przełożyć na trening.

plan-trening

4. Trening podstaw 

Wielu graczy, przede wszystkim tych młodego pokolenia zapomina o treningu podstaw od razu biorąc się za próbowanie trudnych tricków czy kombinacji. Podstawowe kombinacje są niezbędnym elementem sportu jakim jest freestyle. Gdy mamy opanowane podstawy, możemy tworzyć dłuższe comba nie martwiąc się po podbiciu trudniejszego tricku, że zdropimy htw czy atw, lecz  skupiamy się w pełni na kolejnym tricku jaki chcemy umieścić w naszej kombinacji.  Ponadto ćwiczenie podstawowych kombinacji, zwiększa naszą kondycję, wytrzymałość podczas treningów.

trening-sport-football

 

5. Systematyczność

W mojej opinii wiele osób popełnia błąd wychodząc na trening i ćwicząc tyle, aż każdy mięsień odmawia posłuszeństwa, po czym jesteśmy zmuszeni wrócić do domu. Taki trening z reguły skutkuję dniem lub dwoma przerwy, gdyż nasze mięśnie nie są w stanie zregenerować się w pełni. Kluczem do sukcesu w każdym sporcie jest systematyczność. Najlepiej trenować codziennie, nie koniecznie długo, nawet gdy czujemy, że dzisiaj jest nasz trening życia, to w momencie gdy zaczynamy odczuwać mocniejsze zmęczenie, polecam zakończyć nasz trening,nawet jeśli trwał on godzinę czy 45 minut. W mojej opinii lepiej trenować codziennie, trzymając stały progres, każdego dnia dokładając kolejną cegiełkę do rozwoju naszych umiejętności.

6. Regeneracja

Odpowiednia regeneracja pozwala zachować nam świeży umysł, poczucie wewnętrznego spokoju,co również zwiększa efektywność naszego treningu. Sen jest jednym z najważniejszych elementów regeneracji, to on w głównej mierze oddziaływuje na nasz organizm, ponadto możemy pójść na basen czy masaż.

7. Podejście do treningu

Wychodząc na trening z nastawieniem, że idę bo po prostu muszę, nasz trening nie będzie dawał nam odpowiedniego progresu. Idąc na trening, lepiej byłoby czerpać radość z tego co robię bo przecież trening to nie kara a nagroda, czas w którym rozwijamy własnego siebie, poświęcając się czemuś co uwielbiamy robić, poświęcając się swojej pasji. Nastawienie wpływa na nasze samopoczucie, a to wszystko przekłada się na efektywność, którą uzyskujemy podczas naszych treningów.

trening


Zbierając wszystkie wymienione wyżej punkty możemy dojść do wniosku, że produktywność naszych treningów składa się z wielu czynników, jednakże w mojej opinii powyższe 7 punktów jest jednymi z najważniejszych z pośród wielu.

Mam nadzieję, że artykuł Ci się spodobał oraz wywarł na Tobie pozytywne wrażenie.
Nie zapomnij o podzieleniu się swoją opinią na temat tego wpisu.

Do zobaczenia w kolejnych postach!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *