dobry, trening, lepszy

freestyle football, piłka, trening

Trening. Wychodzimy szczęśliwi z domu, że wreszcie po 9 lekcjach w szkole możemy “odpocząć”. Wracamy do domu z podbitymi akcjami nagranymi na kamerkę i… no właśnie i co dalej? Ja najczęściej odpoczywam przed komputerem jedząc coś nie koniecznie właściwego. Nigdy nie zastanawiałem się jednak co można robić aby trening wniósł więcej w nasze zdrowie. Dlatego też postanowiłem przejrzeć kilka serwisów i popytać osoby – oto 7 sposobów na to, aby Wasz trening był efektywniejszy!


  • Koktail owocowy po treningu – ważne jest aby organizm po treningu otrzymał odpowiednią ilość węglowodanów i białka przez co usprawni to proces regeneracji mięśni. Jednym
    z owoców, który warto zawrzeć w takim koktailu jest banan, który zawiera wiele witamin
    i minerałów jak np.: potas.

  • Zbyt szybkie zakończenie treningu – przed treningiem robimy rozgrzewkę aby rozgrzać wszystkie mięśnie i przygotować serce do przyjmowania większej ilości tlenu. Warto też wprowadzić coś podobnego po treningu – 10 minutowy trucht skutecznie zapobiegnie zakwasom lub innym tego typu rzeczom.
  • Nawadnianie organizmu – ważne jest aby po wysiłku sięgnąć po wodę ewentualnie po izotonik – nienależy pić napojów energetycznych. (więcej
    o właściwościach wody przeczytasz tutaj!)
  • Odpoczynek – jest to ważna część, która pozwala nam zregenerować mięśnie i uniknąć kontuzji zwłaszcza po ciężkim treningu.

Czego NIE robić po treningu:

  • Po ciężkim treningu nie zarywaj nocy – wyśpij się aby odpowiednio zregenerować organizm
  • Nie pij alkoholu – hamuje on proces przyrostu tkanki mięśniowej i odwadnia nasze ciało
  • Nie jedz produktów wysoko kalorycznych takich jak chipsy, batoniki czy napoje sztucznie słodzone – są to puste kalorie, które dodadzą nam tylko tłuszczu.

Myślę, że te wskazówki chociaż w małym stopniu pomogą Ci w trzymaniu formy!